Velkommen til Festmagasinet Standard sin nettbutikk

Kjøpsbetingelser


 

Levering & Leveringstid

Vi leverer kun til adresser i Norge og Svalbard.

Sendes

Vi har en normal leveringstid på 1-5 virkedager.

Vi tar forbehold i at det kan være økt leveringstid ved stor pågang på høytider som eksempelvis jul og halloween.

Odrer som kommer inn før kl. 12.00 på hverdager vil bli pakket og sendt samme dag. Alle pakker blir sendt fra vårt lager i Oslo.

Du vil få en SMS-hentemelding på ditt mobilnummer når pakken er klar til å bli hentet på ditt lokale post i butikk eller postkontor, derfor er det viktig at du fyller ut korrekt mobil nummer når du foretar en bestilling.

Alle våre pakker blir sendt med Klimanøytral Servicepakke fra bring og kan derfor spores.

Hente i butikk

Du kan også velge å hente din pakke i vår butikk i Storgata 18, Oslo.

Bestillinger som skal hentes i butikk blir klargjort og kan hentes samme virkedag før kl. 12:00 eller neste virkedag og er klar til å hentes i butikk etter kl. 14:00. Du vil få en e-post når bestillingen din er klar til avhenting.

Ved henting vennligst oppgi navn og ordrenummer.

Hente på vårt lager

For å få en enda raskere levering kan du også velge å hente din pakke i vår lager på Haslevollen 3E, Oslo innenfor lagerets åpningstider mandag til fredag kl. 08:00 – 16:00.

Varer som skal hentes på vårt blir gjort klare til henting snarest mulig etter at vi har mottatt bestillingen. For bestillinger som gjøres utenfor butikkens åpningstid vil dette vanligvis være første virkedag etter bestillingstidspunktet. Du vil motta en e-post når din bestilling er klar til henting.

Ved henting, vennligst oppgi navn og ordrenummer.

^Til toppen


 

Personvern

Festmagasinet Standard samler inn kundeinformasjon i et forsøk på å forbedre din shoppingopplevelse. Vi erkjenner at vi må oppbevare den og bruke kundeinformasjonen på en ansvarlig måte. Vi vil ikke på noe tidspunkt selge, leie eller videreformidle vår informasjonen du gir til oss med en tredjepart.

En tredjepart får kun innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre en bestemt tjeneste for Festmagasinet Standard. Det inngås strenge avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten i slike avtaler. Relevante personopplysninger deles med betalingspartner og transportør for å gjennomføre handelen.

Hva slags informasjon samler vi inn?

Vi samler informasjon (for eksempel navn, e-postadresse, postadresse og telefonnummer) som du oppgir for å foreta en bestilling.

Hvordan bruker vi din informasjon?

Vi bruker din e-post adresse for å sende ut ordrebekreftelse. Vi kan kontakte deg via telefon, e-post og post hvis vi har noen spørsmål angående din bestilling. 

Nyhetsbrev

Du kan abonnere på vårt nyhetsbrev for å få tilbud, nyheter og annet nyttig informasjon. Du kan legge igjen din e-post adresse på våre nettsider. Alle våre e-postadresser blir lagret på en egen database og blir ikke delt eller brukt av en tredjepart. Du kan på hvilket som helst tidspunkt melde deg ut av vårt nyhetsbrev ved å kontakte oss på postmaster@festmagasinet.no eller i våre nyhetsbrev. Du vil da bli slettet fra våre lister. Din e-post adresse vil også bli automatisk slettet hvis den ikke lenger er aktiv.

Informasjonskapsler (cookies)

Denne nettsiden bruker cookies. Klikk her for mer informasjon.

Hvordan endre/slette min informasjon?

Hvis du allerede har en registrert bruker kan du se din informasjon ved å trykke på «Min konto». Du kan også kontakte oss på postmaster@festmagasinet.no eller på telefon 22 42 96 40.

^Til toppen

 

Angrerett, reklamasjon og retur

Angrerett og retur

Er du ikke fornøyd med varen/varene kan du returnere den til oss. Vi ønsker jo selvfølgelig at du skal være fornøyd med ditt kjøp. Følge loven har du krav på 14 dagers angrerett, men i Festmagasinet Standard opererer vi med 30 dagers åpent kjøp.

Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved sendingen. Om varen blir sendt på uforsvarlig måte eller har vært brukt har vi anledning til å avvise angreretten. Kunden er ansvarlig for at varen blir forsvarlig pakket og skal dekke kostnadene ved retursendingen.

Ved retur av alle varene i en bestilling tilbakebetales hele fakturasummen (vareverdi og fraktkostnader). Ved delvis retur av en bestilling tilbakebetales vareverdien for de aktuelle varene. 

Hvis varen er betalt med kort, blir beløpet tilbakeført tilbake til samme konto som de ble trukket fra, så snart vi har mottatt og kontrollert de tilbakesendte varene. Fra vi mottar varene kan det ta 3-5 virkedager før pengene blir overført.

Ønsker du å returnere/bytte en vare i vår butikk? Da tar du med varen/varene og kvitteringen/ordrebekreftelsen. Ved retur i butikk kan du velge om du vil ha et gavekort eller pengene tilbake.

Ved retur send pakken til:

Festmagasinet Standard AS

Haslevollen 3E

0579 OSLO

Ved returforsendelse er det kundens ansvar at varen blir pakket på en forsvarlig måte for å unngå eventuelle skader under transport. Vi anbefaler at du bruker en sporbar metode som f.eks. Klimanøytral Servicepakke fra Bring for returforsendelsen for å kunne sikre og spore tilbake til pakken din. Festmagasinet Standard er ikke ansvarlig hvis pakken skulle bli tapt ved returforsendelse.

Du trenger ikke å bruke angrerett skjema for vår del, men blir alikevel utsendt som vedlegg med ordrebekreftelsen.

Skadet under transport

Hvis varen blir skadet eller borte under transport til kunden er Festmagasinet Standard ansvarlig. Du må da gi beskjed til Posten eller Bring med en gang du oppdager skade eller manglende sending. Du må også kontakte vår kundeservice angående skadet/bortkommet pakke innen 14 dager.

Reklamasjon

Varene du har bestilt skal være uten feil ved levering.

Hvis du allikevel mottar en defekt eller feil levert vare må du ta kontakt med kundeservice på postmaster@festmagasinet.no eller telefon 22 42 96 40 så snart som mulig etter at feilen er oppdaget. Vi gir da informasjon om hvordan du skal forholde deg ved eventuell retur.

Returkostnader:

"Returkostnadene bæres av forbrukeren." (Jf. Angrerettloven § 25 første ledd). Dersom du har fått feilsendte varer eller varen inneholder noen feil eller mangeler dekker vi returkostnader. Kontakt oss på  postmaster@festmagasinet.no eller på telefon 22 42 96 40 så hjelper vi deg med dette.

Ikke avhentede varesendinger:

Varesendinger som ikke hentes av adressaten vil bli returnert til oss. I slike tilfeller vil transportøren belaste oss med fraktkostnader for både utsending og retur. For å dekke disse kostnadene og det ekstraarbeidet slike sendinger påfører oss, beregner vi et gebyr på kr. 300,- som trekkes fra det innbetalte beløp. For oppkravsendinger vil faktura bli sendt til kunden.

^Til toppen

 

Produkter og produktinformasjon

Selv om en vare er utsolgt i nettbutikken, kan vi forsatt ha den i vår butikk.

Det tas forbehold for mulige feil eller avvik i den oppgitte vareinformasjonen.

Det kan forekomme mindre avvik i farge, form eller utførelse i forhold til produktbildene, selv om vi etter beste evne forsøker å vise bilder som er mest mulig korrekte. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger.

^Til toppen

 

Betaling og priser

 

Betaling

Festmagasinet Standard bruker KLARNA CHECK OUT. En trygg og sikker betaling på nett.

Først bekreftes kjøpet. Klarna faktura med 14 dagers betalingsutsettelse ligger inne som standard. Du kan også velge delbetaling via Klarna konto. Klikk her for mer  informasjon Klarna.

Velger du faktura vil denne bli utsendt via e-post når pakken blir sendt.

Hvis du betaler med kort vil beløpet kun blir reservert intill pakken blir utsendt, først da vil kortet bli trukket.

Priser

Alle oppgitte priser er inkludert 25 % MVA hvis ikke annet er uttrykkelig angitt.

Det er samme priser i nettbutikken og i vår vanlige butikk. 

Prisene på tilbudsvarer gjelder bare så lenge varen finnes på lager.

Fraktkostnad for alminnelige varesendinger som betales med kredittkort er kr. 99,-.

Frifrakt hvis handlekurven er over 800,-.

For sendinger til Svalbard er det spesielle frakttillegg. Fraktbeløpet for den enkelte bestilling vil vises i handlekurven før kjøpet gjennomføres.

Hvis vi oppdager prisfeil eller totalbeløpet av andre grunner vil bli høyere vil vi ta kontakt med kunden før handelen gjennomføres.

^Til toppen