Velkommen til Festmagasinet Standard sin nettbutikk

Kjøpsbetingelser

Firmaopplysninger

Festmagasinet Standard AS (festmagasinet.no)

Adresse: Haslevollen 3E, 0579 Oslo.

Tlf: 22 42 96 40

Org.nr. 941 019 463 MVA

Kundeservice

Kontakt oss på:

Telefon: 22 42 96 40 (tastevalg 3 for nettbutikk, hverdager mellom 08.00 og 16.00).

E-post: [email protected] 

Henvendelser skal besvares innen 48 timer (gjelder arbeidsdager, mandag til fredag).

Kort sammendrag

Festmagasinet.no er en Norsk nettbutikk som eies av Festmagasinet Standard AS, vi har hvert i bransjen i over 100 år.

Alle bestillinger blir sendt fra vårt lager på Haslevollen 3E i Oslo. Vi sender kun til adresser i Norge, inkludert Svalbard.

Alle våre priser er inklusiv moms, det er ingen toll eller andre skjulte avgifter.

Vi har 1-5 dagers leveringstid og 30 dagers åpent kjøp.

Under finner du alle våre kjøpsbetingelser i detalj.


 

Levering & Leveringstid

Sendes

Vi har en normal leveringstid på 1-5 virkedager.
Vi tar forbehold i at det kan være økt leveringstid ved stor pågang på høytider som eksempelvis jul og halloween.

Odrer som kommer inn før kl. 12.00 på hverdager vil bli pakket og sendt samme dag. Alle pakker blir sendt fra vårt lager i Oslo.

Du vil få en SMS-hentemelding på ditt mobilnummer når pakken er klar til å bli hentet på ditt lokale post i butikk, derfor er det viktig at du fyller ut korrekt mobil nummer når du foretar en bestilling.

Alle våre pakker blir sendt med HeltHjem.
Du får tilsendt en e-post med sporings lenke når pakken blir sendt fra oss.

Hente i butikk

Du kan også velge å hente din pakke i vår butikk i Storgata 18, Oslo.

Bestillinger som skal hentes i butikk blir klargjort og kan hentes samme virkedag før kl. 12:00 eller neste virkedag og er klar til å hentes i butikk etter kl. 14:00. Du vil få en e-post når bestillingen din er klar til avhenting.

Ved henting vennligst oppgi navn og ordrenummer.

Bestillingen blir liggende i 14 dager, etter dette blir bestillingen returnet til vårt lager, behandlet som en retur og du blir kreditert.

Hente på vårt lager

For å få en enda raskere levering kan du også velge å hente din pakke i vår lager på Haslevollen 3E, Oslo innenfor lagerets åpningstider mandag til fredag kl. 08:00 – 16:00.

Varer som skal hentes på vårt blir gjort klare til henting snarest mulig etter at vi har mottatt bestillingen. For bestillinger som gjøres utenfor butikkens åpningstid vil dette vanligvis være første virkedag etter bestillingstidspunktet. Du vil motta en e-post når din bestilling er klar til henting.

Ved henting, vennligst oppgi navn og ordrenummer.

Bestillingen blir liggende i 14 dager, etter dette blir bestillingen behandlet som en retur og du blir kreditert.

^Til toppen


 

Personvern

Festmagasinet Standard samler inn kundeinformasjon i et forsøk på å forbedre din shoppingopplevelse. Vi erkjenner at vi må oppbevare den og bruke kundeinformasjonen på en ansvarlig måte. Vi vil ikke på noe tidspunkt selge, leie eller videreformidle vår informasjonen du gir til oss med en tredjepart.

En tredjepart får kun innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre en bestemt tjeneste for Festmagasinet Standard. Det inngås strenge avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten i slike avtaler. Relevante personopplysninger deles med betalingspartner og transportør for å gjennomføre handelen.

Hva slags informasjon samler vi inn?

Vi samler informasjon (for eksempel navn, e-postadresse, postadresse og telefonnummer) som du oppgir for å foreta en bestilling.

Hvordan bruker vi din informasjon?

Vi bruker din e-post adresse for å sende ut ordrebekreftelse. Vi kan kontakte deg via telefon, e-post og post hvis vi har noen spørsmål angående din bestilling. 

Nyhetsbrev

Du kan abonnere på vårt nyhetsbrev for å få tilbud, nyheter og annet nyttig informasjon. Du kan legge igjen din e-post adresse på våre nettsider. Alle våre e-postadresser blir lagret på en egen database og blir ikke delt eller brukt av en tredjepart. Du kan på hvilket som helst tidspunkt melde deg ut av vårt nyhetsbrev ved å kontakte oss på [email protected] eller i våre nyhetsbrev. Du vil da bli slettet fra våre lister. Din e-post adresse vil også bli automatisk slettet hvis den ikke lenger er aktiv.

Informasjonskapsler (cookies)

Denne nettsiden bruker cookies. Klikk her for mer informasjon.

Hvordan endre/slette min informasjon?

Hvis du allerede har en registrert bruker kan du se din informasjon ved å trykke på «Min konto». Du kan også kontakte oss på [email protected] eller på telefon 22 42 96 40.

^Til toppen

 

Angrerett, reklamasjon og retur

Angrerett og retur

Er du ikke fornøyd med varen/varene kan du returnere den til oss. Vi ønsker jo selvfølgelig at du skal være fornøyd med ditt kjøp. Følge loven har du krav på 14 dagers angrerett, men i Festmagasinet Standard opererer vi med 30 dagers åpent kjøp.

Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved sendingen. Om varen blir sendt på uforsvarlig måte eller har vært brukt har vi anledning til åavkorte betalingen tilsvarende verdireduksjonen på varen. Kunden er ansvarlig for at varen blir forsvarlig pakket og skal dekke kostnadene ved retursendingen. Vi kan sende deg en returetikett for 99,- som blir trukket fra tilbakebetalingen, send oss en e-post på [email protected] så sender vi en retur etikett til deg.

Ved retur av alle varene i en bestilling tilbakebetales hele fakturasummen (vareverdi og fraktkostnader). Ved delvis retur av en bestilling tilbakebetales vareverdien for de aktuelle varene. 

Hvis varen er betalt med kort, blir beløpet tilbakeført tilbake til samme konto som de ble trukket fra, så snart vi har mottatt og kontrollert de tilbakesendte varene. Fra vi mottar varene kan det ta 3-5 virkedager før pengene blir overført.

Ønsker du å returnere/bytte en vare i vår butikk? Da tar du med varen/varene og kvitteringen/ordrebekreftelsen. Ved retur i butikk kan du velge om du vil ha et gavekort eller pengene tilbake.

Ved retur send pakken til:

Festmagasinet Standard AS
Haslevollen 3E
0579 OSLO

Ved returforsendelse er det kundens ansvar at varen blir pakket på en forsvarlig måte for å unngå eventuelle skader under transport. Vi anbefaler at du bruker en sporbar metode som f.eks. Klimanøytral Servicepakke fra Bring for returforsendelsen for å kunne sikre og spore tilbake til pakken din. Festmagasinet Standard er ikke ansvarlig hvis pakken skulle bli tapt ved returforsendelse.

Du trenger ikke å bruke angrerett skjema for vår del, men blir alikevel utsendt som vedlegg med ordrebekreftelsen.

Skadet under transport

Hvis varen blir skadet eller borte under transport til kunden er Festmagasinet Standard ansvarlig. Du må da gi beskjed til Posten eller Bring med en gang du oppdager skade eller manglende sending. Du må også kontakte vår kundeservice angående skadet/bortkommet pakke innen 14 dager.

Reklamasjon

Etter at du har mottatt produktene, anbefaler vi at du så snart som mulig undersøker om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Reklamasjonen skal rettes mot selger, dvs. Festmagasinet Standard AS.

Ved en eventuell reklamasjon står Festmagasinet Standard ansvarlig for returkostnader.

Ønsker du å reklamere på et produkt kan du kontakte oss på [email protected], telefon 22 42 96 40 eller besøke en av våre butikker. Det kan være lurt å ha med kvittering, eventuelt en ordrebekreftelse.

Returkostnader:

"Returkostnadene bæres av forbrukeren." (Jf. Angrerettloven § 25 første ledd).
Vi kan sende deg en returetikett for 99,- som blir trukket fra tilbakebetalingen, send oss en e-post på [email protected] så sender vi en retur etikett til deg.

Ikke avhentede varesendinger:

Varesendinger som ikke hentes av adressaten vil bli returnert til oss. I slike tilfeller vil transportøren belaste oss med fraktkostnader for både utsending og retur. For å dekke disse kostnadene og det ekstraarbeidet slike sendinger påfører oss, beregner vi et gebyr på kr. 300,- som trekkes fra det innbetalte beløp.

Tvister

Etter disse allmenne vilkår skal norsk rett anvendes. Ved en eventuell tvist følger Festmagasinet Standard Forbrukerrådet/forbrukertvistutvalgets avgjørelser. Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler.

^Til toppen

 

Produkter og produktinformasjon

Selv om en vare er utsolgt i nettbutikken, kan vi forsatt ha den i vår butikk.

Det tas forbehold for mulige feil eller avvik i den oppgitte vareinformasjonen.

Det kan forekomme mindre avvik i farge, form eller utførelse i forhold til produktbildene, selv om vi etter beste evne forsøker å vise bilder som er mest mulig korrekte. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger.

^Til toppen

 

Betaling og priser

Aldersgrense

Er du mindreårig må avtale godkjennes av foresatte. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. 
Kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.

Betaling

Festmagasinet Standard bruker KLARNA CHECK OUT. En trygg og sikker betalingsløsning på nett.

Faktura med 14 dagers betalingsutsettelse ligger inne som standard. Du kan også velge delbetaling via Klarna konto. Klikk her for mer informasjon om Klarna.

Velger du faktura vil denne bli utsendt via e-post når pakken din blir sendt fra vårt lager.

Hvis du betaler med kort vil beløpet kun blir reservert intill pakken blir utsendt fra vårt lager, først da vil kjøpssummen bli trukket fra ditt kort.

Priser

Alle oppgitte priser er inkludert 25 % MVA hvis ikke annet er uttrykkelig angitt.

Det er samme priser i nettbutikken og i vår vanlige butikk. 

Prisene på tilbudsvarer gjelder bare så lenge varen finnes på lager.

Fraktkostnad for alminnelige varesendinger som betales med kredittkort er kr. 99,-.

Frifrakt hvis handlekurven er over 800,-.

For sendinger til Svalbard er det spesielle frakttillegg. Fraktbeløpet for den enkelte bestilling vil vises i handlekurven før kjøpet gjennomføres.

Hvis vi oppdager prisfeil eller totalbeløpet av andre grunner vil bli høyere vil vi ta kontakt med kunden før handelen gjennomføres.

^Til toppen