Angrerett, reklamasjon og retur


Angrerett og retur

Er du ikke fornøyd med varen/varene kan du returnere den til oss. Vi ønsker jo selvfølgelig at du skal være fornøyd med ditt kjøp. Følge loven har du krav på 14 dagers angrerett, men i Festmagasinet Standard opererer vi med 30 dagers åpent kjøp.

Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved sendingen. Om varen blir sendt på uforsvarlig måte eller har vært brukt har vi anledning til åavkorte betalingen tilsvarende verdireduksjonen på varen. Kunden er ansvarlig for at varen blir forsvarlig pakket og skal dekke kostnadene ved retursendingen. Vi kan sende deg en returetikett for 99,- som blir trukket fra tilbakebetalingen, send oss en e-post på postmaster@festmagasinet.no så sender vi en retur etikett til deg.

Ved retur av alle varene i en bestilling tilbakebetales hele fakturasummen (vareverdi og fraktkostnader). Ved delvis retur av en bestilling tilbakebetales vareverdien for de aktuelle varene. 

Hvis varen er betalt med kort, blir beløpet tilbakeført tilbake til samme konto som de ble trukket fra, så snart vi har mottatt og kontrollert de tilbakesendte varene. Fra vi mottar varene kan det ta 3-5 virkedager før pengene blir overført.

Ønsker du å returnere/bytte en vare i vår butikk? Da tar du med varen/varene og kvitteringen/ordrebekreftelsen. Ved retur i butikk kan du velge om du vil ha et gavekort eller pengene tilbake.

Ved retur send pakken til:

Festmagasinet Standard AS
Haslevollen 3E
0579 OSLO

Ved returforsendelse er det kundens ansvar at varen blir pakket på en forsvarlig måte for å unngå eventuelle skader under transport. Vi anbefaler at du bruker en sporbar metode som f.eks. Klimanøytral Servicepakke fra Bring for returforsendelsen for å kunne sikre og spore tilbake til pakken din. Festmagasinet Standard er ikke ansvarlig hvis pakken skulle bli tapt ved returforsendelse.

Du trenger ikke å bruke angrerett skjema for vår del, men ønsker du å bruke dette kan du finne det her.

Skadet under transport

Hvis varen blir skadet eller borte under transport til kunden er Festmagasinet Standard ansvarlig. Du må da gi beskjed til Posten eller Bring med en gang du oppdager skade eller manglende sending. Du må også kontakte vår kundeservice angående skadet/bortkommet pakke innen 14 dager.

Reklamasjon

Etter at du har mottatt produktene, anbefaler vi at du så snart som mulig undersøker om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Reklamasjonen skal rettes mot selger, dvs. Festmagasinet Standard AS.

Ved en eventuell reklamasjon står Festmagasinet Standard ansvarlig for returkostnader.

Ønsker du å reklamere på et produkt kan du kontakte oss på postmaster@festmagasinet.no, telefon 22 42 96 40 eller besøke en av våre butikker. Det kan være lurt å ha med kvittering, eventuelt en ordrebekreftelse.

Returkostnader:

"Returkostnadene bæres av forbrukeren." (Jf. Angrerettloven § 25 første ledd).
Vi kan sende deg en returetikett for 99,- som blir trukket fra tilbakebetalingen, send oss en e-post på postmaster@festmagasinet.no så sender vi en retur etikett til deg.

Ikke avhentede varesendinger:

Varesendinger som ikke hentes av adressaten vil bli returnert til oss. I slike tilfeller vil transportøren belaste oss med fraktkostnader for både utsending og retur. For å dekke disse kostnadene og det ekstraarbeidet slike sendinger påfører oss, beregner vi et gebyr på kr. 300,- som trekkes fra det innbetalte beløp.

Tvister

Etter disse allmenne vilkår skal norsk rett anvendes. Ved en eventuell tvist følger Festmagasinet Standard Forbrukerrådet/forbrukertvistutvalgets avgjørelser. Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler.